AKTIVITY

TRX®

Zkratka TRX® se skládá ze slov Total-Body Resistance Exercise, volně přeloženo jako „Cviky pro zatížení celého těla“.
 
POPIS: Jedná se o závěsný systém, který se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky. Popruhy jsou s madly pro ruce či nohy a při cvičení se využívá pouze váha vlastního těla. Intenzita cvičení se zvyšuje či snižuje úhlem naklonění TRX®.
 
TYP: Funkční trénink - soubor cvičení, které přirozeným způsobem zapojují co nejvíce svalových skupin najednou.

KRUHOVÝ TRÉNINK

Kruhový trénink je tréninková metoda, která se skládá z vybraných cviků zatěžujících jednotlivé svalové skupiny celého těla buď jednotlivě, nebo v kombinaci po dobu předem určenou.
 
POPIS: Kruhový trénink obsahuje opakující se intervaly. Lekce má určené časové úseky - samotné cvičení a pauzy mezi jednotlivými cviky. Zpravidla je pauza mezi cviky tak dlouhá, aby umožnila cvičícímu přesun z jednoho stanoviště na druhé. Jednotlivé cviky by se měly provádět v tempu, s cílem provést vyšší počet opakování, nikoliv však na úkor správné techniky provedení. Z tohoto důvodu je volba vhodné zátěže rozhodující.
 
TYP: Kruhový trénink je vynikajícím prostředkem k zpevnění celého těla a ke zlepšení fyzické kondice. Jeho správný průběh však vyžaduje zvládnutí techniky všech vykonávaných cviků.

TABATA

Tabata je cvičení zaměřené na vysoký a intenzivní výkon ve velmi krátkém čase. Jedná se o kombinaci aerobního a silového cvičení s velkou účinností.
 
POPIS: Cvičení se skládá z osmi 20 sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku po dobu 10 sekund. Klíčem k efektivitě v Tabata cvičení jsou krátké intervaly odpočinku mezi cviky. Tabata zvyšuje nejen kardio-respirační zdatnost, ale také svalovou sílu, záleží na výběru cviků.
 
TYP: Intervalový trénink.

AERO JOGA

Aero joga, neboli létací joga je vhodná pro ty, kteří trpí bolestmi zad a především krční páteře, jelikož při cvičení se nezatěžuje kosterní systém.
 
POPIS: Aero joga využívá speciálních závěsných sítí, které jsou připevněny na strop. Tento závěsný systém se používá podobně, jako TRX – kdy jedna část těla je zavěšená a druhá zůstává v kontaktu s podložkou, cvičit se dá však i v úplném závěsu. Součástí Aero jogy jsou šátky, které jsou používány ve stojných pozicích - pozice hlavou dolů. Tyto obrácené pozice účinně uvolňují klouby, eliminují napětí v zádech, bolesti v kříži, prokrvují mozek a zabraňují tvorbě vrásek.
 
TYP: Systém pro protažení a posílení celého těla, relaxace.

VINYASA JOGA

Jedná se o cvičení založené na propojení jógových pozic a plynulého dechu. Cílem této lekce je vytvoření jednoty těla, mysli i duše.

POPIS: Vinyasa joga je soubor pestré škály jógových pozic, které mají za úkol zpomalit dech a šetřit práci vašeho srdce. Jednotlivé pozice jsou prokládány vinyasami (sestavami), které vaše tělo zahřejí a rozproudí energii. Hranice mezi power jogou a vinyasa jogou není přímá.
 
TYP: Vinyasa jóga je pro ty z vás, kteří chcete prožívat lekci s pocitem zdraví a uvolnění, relaxovat, zlepšovat pružnost vašeho těla, ohebnost a také sílu.

PILATES

Pilates je unikátní metoda cvičení, která slučuje prvky rehabilitačního cvičení s prvky východních cvičebních technik, jako je joga, tai-chi aj.
 
POPIS: Pilates je metoda cvičení, která dobře a účinně protáhne celé tělo. Jde o druh cvičení, při němž se výrazně zvyšuje ohebnost a flexibilita, tvaruje se svalstvo bez mohutného nárůstu svalové hmoty. Dále se uvolňuje, zesiluje a zlepšuje funkčnost kloubů, zlepšuje se celkové držení těla a odbourávají se bolesti zad a migrény s tím spojené. Zvyšuje kapacitu plic a podporuje tak prokrvení a činnost životně důležitých orgánů.
 
TYP:  Rehabilitační cvičení, které zpevní tělo.

BOSU®

Jedná se o systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku.

POPIS: Základem cvičení BOSU® je speciálně vyvinutá nafukovací kopule BOSU Balance Trainer, která se při cvičení používá jak stranou rovnou, tak vypouklou. Cvičení BOSU komplexně posiluje svaly celého těla, zpevňuje šlachy a vazy, zajistí lepší koordinaci pohybu, držení těla a jako každá fyzická aktivita má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

TYP: Z hlediska zaměření můžeme BOSU zařadit do několika typů tréninků, které se v jednotlivých hodinách prolínají, liší se náročností a intenzitou – kardio a posilovací trénink či rehabilitační cvičení.

BODYFORM

Bodyform je kombinace klasického aerobního zahřátí celého těla a posilování.
 
POPIS: Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, může se ovšem zaměřit pouze na problémové partie – stehna, hýždě a břišní svaly.  Tempo se střídá podle toho, které svalové skupiny jsou zrovna procvičovány, přičemž by se měly periodicky střídat svaly horních a dolních končetin, aby nedošlo k jejich přetížení. Při cvičení se používají posilovací gumičky, činky, tyče či bosu.
 
TYP: Bodyform pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu.

PUMP

Pump je skupinové kondiční cvičení, které kombinuje aerobní činnost se silou a zapojuje tak všechny svalové partie.
 
POPIS: Jde o cvičení při motivační hudbě, kdy se zapojují všechny svaly těla při cvičení s nakládací činkou. Na činku si lze naložit libovolnou zátěž, tím je umožněno zvolit si svou intenzitu cvičení, nehrozí tak nárazy či případné zatěžování kloubů, kostí a páteře. Pump přebírá mnohé pohyby z posilovny – dřepy, výpady, tlaky a zdvihy. Jelikož se jedná o aerobní cvičení, podporuje kardiovaskulární systém.
 
TYP: Toto cvičení spojuje intenzivní spalování tuku, rýsování svalové hmoty a vytrvalostní posilování.

HIIT - intervalový trénink

HIIT neboli high-intensity interval training v českém překladu znamená vysoce intenzivní intervalový trénink. Jedná se o druh cvičení, při kterém se střídá cvičení (interval) o vysoké zátěži se cvičením o nízké zátěži či s úplným odpočinkem.


Zásadní výhodou tohoto tréninkového konceptu je to, že ke spalování tuku nedochází pouze při cvičení ale i po něm. Důvodem proč dochází k odbourávání tuku i po skončení tréninku je tzv. efekt EPOC (excess post-exercise oxygen consumption) neboli zvýšená spotřeba kyslíku po tréninku. Tělo tedy využívá kalorie zhruba o 10% více i v době necvičení. Dále HIIT také ovlivňuje mechanismy ve svalových buňkách, které poté umí lépe nakládat s tukem a omezují jeho ukládání.


Ačkoliv by se mohlo zdát, že tato forma pohybu je především kardio tréninkem, jehož účelem je zejména spálit tuky, opak je pravdou. Pravidelným cvičením intenzivního intervalového tréninku se totiž buduje i solidní svalová hmota. Dochází ke zvýšení produkce testosteronu, který je pro růst svalů důležitý. Ženy se nemusí bát produkce tohoto hormonu, kulturistky se z nich tímto stylem stát nemohou. Pro tělo je každý takový trénink velmi náročný a má potřebu se na něj náležitě připravit. Jako názorný příklad bývají uváděni maratonci versus sprinteři, kdy u sprinterů vidíme osvalené tělo, které potřebuje být připravené na náročné sprinty.

KOMPENZAČNÍ POSILOVÁNÍ

Lekce s velkým zdravotním efektem postavená na základech fyzioterapeutických technik. Účelem je cíleně zvýšit či naopak snížit aktivitu některých svalů a tím odstranit vané držení těla. Pracuje se tedy jak s posilováním, tak s protahováním. Cestou ke zlepšení je změna hybných stereotypů, které vyvádí tělo z rovnováhy a způsobují nerovnoměrné zatížení kloubů a vazů. Vhodně zvoleným nastavením dochází k přeprogramování motoriky a ta se přenáší i do běžného života. Lekce probíhá v klidném tempu, aby bylo možné vnímat vlastní tělo, což je pro pozitivní efekt cvičení zásadní.

FUNKČNÍ TRÉNINK

Při hodinách funkčního tréninku se zaměříme na procvičení, protažení a posílení celého těla za pomoci široké škály cvičebních pomůcek, ale i za využití pouze vlastní váhy těla. Na funkčním tréninku provádíme cviky tak, aby naše tělo pracovalo správně, přirozeně a ve spolupráci těch svalů, které daný pohyb mají provádět. Počet opakování, rychlost, totální zničení není prioritou funkčního tréninku… tou je především správná technika provedení.

"ČAJ" O PÁTÉ

V rámci lekce "ČAJ" O PÁTÉ můžete očekávat trénink TRX, intervalový trénink TABATA, prvky PUMP, KRUHOVÉHO TRÉNINKU a jiné. Zkrátka mix, podle nálady dvou trenérek, každá lekce je originální! Na této hodině se můžete těšit na dvojí kontrolu! Speciální lekcí "ČAJ" O PÁTÉ Vás provedou trenérky Pája a Marťa.



ATLETICKÝ TRÉNINK

Atletický trénink pod vedením zkušeného sportovce a zejména běžce Jana Průchy je venkovní aktivitou.
 
POPIS: Lekce je zaměřená na nácvik techniky a efektivity běhu. Budeme se snažit zaměřit se na odstranění častých chyb, na rozvoj - rychlosti (reakční akcelerační a maximální), dynamiky, frekvence, síly (odrazové a výbušené), vytrvalosti (tempové a kondiční) a také na posun aerobního prahu pro běh na dlouhé tratě. Běhání je aktivita, kterou může dělat každý sám kdykoliv a kdekoliv ale… Běháte správně? Zrychlujete se? Zlepšujete se? Už se pro Vás stal výběh na 10 km relaxační trasou, nebo se ještě stále nadřete a trápíte? Přijďte si vyzkoušet atletický trénink a zjistíte, jak i venkovní atletická lekce dokáže mít náboj.

TYP: Atletický trénink venku, v okolí Fitness For Joy. Speciální běžecká cvičení, běhy intervalové, souvislé modelované, úsekové - měřené, crosové. Množstí běžeckých her a cvičení, atletické (venkovní) kruhové tréninky.

KONDIČNÍ TRÉNINK

POPIS: Díky tomuto tréninku budete nejen tvarovat a zpevňovat postavu, ale také rozvíjet kondici, která Vám bude nápomocná nejen při cvičení, ale během celého dne. Kondiční trénink zahrnuje cviky pro vytrvalost, pohyblivost, pružnost a dynamiku. Pro trénink budete využívat nakládací činku, intervalový trénink TABATA a cvičení s vlastní váhou. Díky střídání intenzity jednotlivých cviků se budete pohybovat jak v aerobní, tak anaerobní zóně.

TYP: Rozvoj vytrvalosti, zlepšení fyzické kondice, intervalový trénink.

PILOXING KNOCKOUT

Box, pilates, plyo. Vysoce intervalový workout, kde k boxu a sportovnímu pilates přidáváme plyometrické a silové cviky s kardio posilovaním. 45-ti minutová výzva je tady!

WU CHI

Pomalé cvičení na baze Tai Chi zdravotního charakteru. Je to o propojeni pohybu a dechu, zaměřené na odstranění bolestivosti zad, protahovani, posílení problematických svalových skupin a zlepšení pohyblivosti kloubů. Obsahuji prvky z jogy a pilates.

OTEVÍRACÍ DOBA:

Pondělí 6.00-22.00
Úterý 7.00-22.00
Středa 6.00-22.00
Čtvrtek 7.00-22.00
Pátek 7.00-22.00
Sobota 8.00-20.00
Neděle 8.00-20.00

AKTUALITY

ROHATÝ ADVENT 3

Připravili jsme pro Vás již třetí ROHATÝ ADVENT ve Fitness For Joy. Netradiční lekce, speciální program a předvánoční atmosféra!

více

DRUHÉ NAROZENINY FITNESS FOR JOY

Druhé narozeniny Fitness For Joy již za pár dní, tak je pojď oslavit s námi!

více

Partneři: