AKTIVITY

TRX®

Zkratka TRX® se skládá ze slov Total-Body Resistance Exercise, volně přeloženo jako „Cviky pro zatížení celého těla“.
 
POPIS: Jedná se o závěsný systém, který se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky. Popruhy jsou s madly pro ruce či nohy a při cvičení se využívá pouze váha vlastního těla. Intenzita cvičení se zvyšuje či snižuje úhlem naklonění TRX®.
 
TYP: Funkční trénink - soubor cvičení, které přirozeným způsobem zapojují co nejvíce svalových skupin najednou.

KRUHOVÝ TRÉNINK

Kruhový trénink je tréninková metoda, která se skládá z vybraných cviků zatěžujících jednotlivé svalové skupiny celého těla buď jednotlivě, nebo v kombinaci po dobu předem určenou.
 
POPIS: Kruhový trénink obsahuje opakující se intervaly. Lekce má určené časové úseky - samotné cvičení a pauzy mezi jednotlivými cviky. Zpravidla je pauza mezi cviky tak dlouhá, aby umožnila cvičícímu přesun z jednoho stanoviště na druhé. Jednotlivé cviky by se měly provádět v tempu, s cílem provést vyšší počet opakování, nikoliv však na úkor správné techniky provedení. Z tohoto důvodu je volba vhodné zátěže rozhodující.
 
TYP: Kruhový trénink je vynikajícím prostředkem k zpevnění celého těla a ke zlepšení fyzické kondice. Jeho správný průběh však vyžaduje zvládnutí techniky všech vykonávaných cviků.

TABATA

Tabata je cvičení zaměřené na vysoký a intenzivní výkon ve velmi krátkém čase. Jedná se o kombinaci aerobního a silového cvičení s velkou účinností.
 
POPIS: Cvičení se skládá z osmi 20 sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku po dobu 10 sekund. Klíčem k efektivitě v Tabata cvičení jsou krátké intervaly odpočinku mezi cviky. Tabata zvyšuje nejen kardio-respirační zdatnost, ale také svalovou sílu, záleží na výběru cviků.
 
TYP: Intervalový trénink.

VINYASA JOGA

Jedná se o cvičení založené na propojení jógových pozic a plynulého dechu. Cílem této lekce je vytvoření jednoty těla, mysli i duše.

POPIS: Vinyasa joga je soubor pestré škály jógových pozic, které mají za úkol zpomalit dech a šetřit práci vašeho srdce. Jednotlivé pozice jsou prokládány vinyasami (sestavami), které vaše tělo zahřejí a rozproudí energii. Hranice mezi power jogou a vinyasa jogou není přímá.
 
TYP: Vinyasa jóga je pro ty z vás, kteří chcete prožívat lekci s pocitem zdraví a uvolnění, relaxovat, zlepšovat pružnost vašeho těla, ohebnost a také sílu.

PILATES

Pilates je unikátní metoda cvičení, která slučuje prvky rehabilitačního cvičení s prvky východních cvičebních technik, jako je joga, tai-chi aj.
 
POPIS: Pilates je metoda cvičení, která dobře a účinně protáhne celé tělo. Jde o druh cvičení, při němž se výrazně zvyšuje ohebnost a flexibilita, tvaruje se svalstvo bez mohutného nárůstu svalové hmoty. Dále se uvolňuje, zesiluje a zlepšuje funkčnost kloubů, zlepšuje se celkové držení těla a odbourávají se bolesti zad a migrény s tím spojené. Zvyšuje kapacitu plic a podporuje tak prokrvení a činnost životně důležitých orgánů.
 
TYP:  Rehabilitační cvičení, které zpevní tělo.

BOSU®

Jedná se o systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku.

POPIS: Základem cvičení BOSU® je speciálně vyvinutá nafukovací kopule BOSU Balance Trainer, která se při cvičení používá jak stranou rovnou, tak vypouklou. Cvičení BOSU komplexně posiluje svaly celého těla, zpevňuje šlachy a vazy, zajistí lepší koordinaci pohybu, držení těla a jako každá fyzická aktivita má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

TYP: Z hlediska zaměření můžeme BOSU zařadit do několika typů tréninků, které se v jednotlivých hodinách prolínají, liší se náročností a intenzitou – kardio a posilovací trénink či rehabilitační cvičení.

PUMP

Pump je skupinové kondiční cvičení, které kombinuje aerobní činnost se silou a zapojuje tak všechny svalové partie.
 
POPIS: Jde o cvičení při motivační hudbě, kdy se zapojují všechny svaly těla při cvičení s nakládací činkou. Na činku si lze naložit libovolnou zátěž, tím je umožněno zvolit si svou intenzitu cvičení, nehrozí tak nárazy či případné zatěžování kloubů, kostí a páteře. Pump přebírá mnohé pohyby z posilovny – dřepy, výpady, tlaky a zdvihy. Jelikož se jedná o aerobní cvičení, podporuje kardiovaskulární systém.
 
TYP: Toto cvičení spojuje intenzivní spalování tuku, rýsování svalové hmoty a vytrvalostní posilování.

HIIT - intervalový trénink

HIIT neboli high-intensity interval training v českém překladu znamená vysoce intenzivní intervalový trénink. Jedná se o druh cvičení, při kterém se střídá cvičení (interval) o vysoké zátěži se cvičením o nízké zátěži či s úplným odpočinkem.


Zásadní výhodou tohoto tréninkového konceptu je to, že ke spalování tuku nedochází pouze při cvičení ale i po něm. Důvodem proč dochází k odbourávání tuku i po skončení tréninku je tzv. efekt EPOC (excess post-exercise oxygen consumption) neboli zvýšená spotřeba kyslíku po tréninku. Tělo tedy využívá kalorie zhruba o 10% více i v době necvičení. Dále HIIT také ovlivňuje mechanismy ve svalových buňkách, které poté umí lépe nakládat s tukem a omezují jeho ukládání.


Ačkoliv by se mohlo zdát, že tato forma pohybu je především kardio tréninkem, jehož účelem je zejména spálit tuky, opak je pravdou. Pravidelným cvičením intenzivního intervalového tréninku se totiž buduje i solidní svalová hmota. Dochází ke zvýšení produkce testosteronu, který je pro růst svalů důležitý. Ženy se nemusí bát produkce tohoto hormonu, kulturistky se z nich tímto stylem stát nemohou. Pro tělo je každý takový trénink velmi náročný a má potřebu se na něj náležitě připravit. Jako názorný příklad bývají uváděni maratonci versus sprinteři, kdy u sprinterů vidíme osvalené tělo, které potřebuje být připravené na náročné sprinty.

ATLETICKÝ TRÉNINK

Atletický trénink pod vedením zkušeného sportovce a zejména běžce Jana Průchy je venkovní aktivitou.
 
POPIS: Lekce je zaměřená na nácvik techniky a efektivity běhu. Budeme se snažit zaměřit se na odstranění častých chyb, na rozvoj - rychlosti (reakční akcelerační a maximální), dynamiky, frekvence, síly (odrazové a výbušené), vytrvalosti (tempové a kondiční) a také na posun aerobního prahu pro běh na dlouhé tratě. Běhání je aktivita, kterou může dělat každý sám kdykoliv a kdekoliv ale… Běháte správně? Zrychlujete se? Zlepšujete se? Už se pro Vás stal výběh na 10 km relaxační trasou, nebo se ještě stále nadřete a trápíte? Přijďte si vyzkoušet atletický trénink a zjistíte, jak i venkovní atletická lekce dokáže mít náboj.

TYP: Atletický trénink venku, v okolí Fitness For Joy. Speciální běžecká cvičení, běhy intervalové, souvislé modelované, úsekové - měřené, crosové. Množstí běžeckých her a cvičení, atletické (venkovní) kruhové tréninky.

OTEVÍRACÍ DOBA:

Pondělí 7.00-22.00
Úterý 7.00-22.00
Středa 7.00-22.00
Čtvrtek 7.00-22.00
Pátek 7.00-22.00
Sobota 8.00-20.00
Neděle 8.00-20.00

AKTUALITY

Vezměte k nám i své děti - nová lekce od září

Máte prcka, ale i větší dítě a chcete jít cvičit, ale nemáte hlídání? Chcete, aby se vaše dítě pohybově rozvíjelo a sportovalo? Máme řešení.

více

3MĚSÍČNÍ FITNESS KURZ PRO NOVÁČKY - PŘIHLAŠ SE

Jsi u nás nový nebo do Joyky chodíš už několik týdnů či měsíců, ale máš pocit, že se mezi stroji jen tak plácáš a nemá to žádný řád, cíl a progres? Pak možná pro tebe je určen náš nový 3MĚSÍČNÍ FITNESS KURZ PRO NOVÁČKY. Začíná se již 23. 9., tak nepropásni svoji příležitost. Přečti si o kurzu více informací.

více

Partneři: